Analyzing Interaction Between Students In Online Discussion Forums Using Social Network Analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00083679" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00083679 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analyzing Interaction Between Students In Online Discussion Forums Using Social Network Analysis
Popis výsledku v původním jazyce
This paper examines how SNA methods, techniques and tools can be used to better understand learning and collaboration in discussion forums in online courses. It gives an introduction into this relatively new research approach and it discusses some related methodological questions and issues. It also presents partial results of a research on the types of person-to-person interactions in online discussion forums that are used as a learning tool in online and blended courses taught at the Faculty of Arts of Masaryk University.
Název v anglickém jazyce
Analyzing Interaction Between Students In Online Discussion Forums Using Social Network Analysis
Popis výsledku anglicky
This paper examines how SNA methods, techniques and tools can be used to better understand learning and collaboration in discussion forums in online courses. It gives an introduction into this relatively new research approach and it discusses some related methodological questions and issues. It also presents partial results of a research on the types of person-to-person interactions in online discussion forums that are used as a learning tool in online and blended courses taught at the Faculty of Arts of Masaryk University.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů