Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differentiation between Scholar and Religious Identities in the Process of Academic Socialization into the Study of Religions as an Example of ?Making? Secular Space

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00083760" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00083760 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://esa12thconference.eu/" target="_blank" >http://esa12thconference.eu/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differentiation between Scholar and Religious Identities in the Process of Academic Socialization into the Study of Religions as an Example of ?Making? Secular Space

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sciences and scientific disciplines taught at universities are self-organized as secular (non-religious) domains. This setting has interesting consequences in the scientific study of religions where secular-religious division is also reproduced and it iswell observable. The contribution shows secular-religious division on the example of the positioning a religious studies scholar?s identity and his/her own religious identity in the study of religions. As the paper demonstrates, personal religious identity is privatized and secularized from academic space through academic practices. This process will be traced in the academic socialization of students into the Study of Religions as the starting point differentiation between scholar and religious identities.

  • Název v anglickém jazyce

    Differentiation between Scholar and Religious Identities in the Process of Academic Socialization into the Study of Religions as an Example of ?Making? Secular Space

  • Popis výsledku anglicky

    Sciences and scientific disciplines taught at universities are self-organized as secular (non-religious) domains. This setting has interesting consequences in the scientific study of religions where secular-religious division is also reproduced and it iswell observable. The contribution shows secular-religious division on the example of the positioning a religious studies scholar?s identity and his/her own religious identity in the study of religions. As the paper demonstrates, personal religious identity is privatized and secularized from academic space through academic practices. This process will be traced in the academic socialization of students into the Study of Religions as the starting point differentiation between scholar and religious identities.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů