Stávání se religionistou: Internalizace vědecké identity v počátcích studia religionistiky a její důsledky pro vztah studentů k náboženství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00096315" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00096315 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/136301" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/136301</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Stávání se religionistou: Internalizace vědecké identity v počátcích studia religionistiky a její důsledky pro vztah studentů k náboženství
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá počáteční fází studentské socializace do akademického studia náboženství a jeho vlivem na jejich osobní vztah k náboženství. Z pohledu sociálního konstruktivismu je akademické studium náboženství specifickou sociální realitou, ve které jedinci internalizují normy během procesu socializace. Vědecká identita se začíná tvořit právě v začátcích studia, kdy se studenti učí, jak by měli myslet a jednat jako ideální vědecký pracovník v oblasti studia náboženství. Text ukazuje, jak tento socializační proces ovlivňuje uvažování studentů o náboženství a jaké má důsledky pro jejich osobní život – obzvlášť vzhledem k jejich náboženské identitě. Empirická část studie je založena na kvalitativních rozhovorech se šesti bývalými studenty religionistiky na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně.
Název v anglickém jazyce
Becoming Scholar of the Study of Religions: The Internalization of a Scholar’s Identity in the Beginning of the Academic Study of Religions and Its Influence on Students’ Relationship to Religions
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on early phase of students’ socialization to the academic Study of Religions and its influence on their personal relationship to religions. Based on the social constructionist perspective, academic study of religions is seen as a specific social reality where individuals internalize norms in the socialization process. In the beginning of the study, initial scholar identity starts to build and students begin to learn how they should think and act as ideal typified scholar in the field of the study of religions. The text shows how this socialization process modifies students’ thinking about religions and what does it also mean for their individual lives – especially for their religious identities. The empirical part of study is based on qualitative analysis of interviews of six students from the Study of Religions at Faculty of Arts, Masaryk University in Brno.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60304 - Religious studies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sacra
ISSN
1214-5351
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
7-23
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—