Rétorická účinnost kvazi-logických argumentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00083858" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00083858 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rétorická účinnost kvazi-logických argumentů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na otázku, jakými způsoby mohou kvazi-logické prvky posilovat přijatelnost předložené argumentace. Vychází z předpokladu, že kvazi-logické argumenty, tak jak je představují Perelman a Olbrechts-Tyteca v díle The New Rhetoric: A Treatise on Argumentation nelze považovat za jednotný typ argumentů, ale že se jedná spíše o souhrn různorodých strategií, které mohou konkrétními způsoby přispívat k přijatelnosti stanoviska: a to vzhledem k fázi argumentace, v níž jsou využity, a strategické roli, kterou mohou v této fázi naplňovat. V příspěvku byly na konkrétních příkladech tyto strategie identifikovány, zároveň byly analyzovány podmínky, za nichž je pro mluvčího výhodné danou kvazi-logickou strategii využít.
Název v anglickém jazyce
Rhetorical effectiveness of quasi-logical arguments
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the question, how can the quasi-logic elements reinforce the acceptability of arguments presented. It is based on the assumption that quasi-logical arguments as representing in the work of The New Rhetoric: A Treatise on Argumentation by Perelman and Olbrechts-Tyteca cannot be considered as a single type of argument, but they are rather a set of the various strategies that can in specific ways contribute to the acceptability of standpoint: given the stage of the argument, in whichthey are used, and the strategic role that they can fulfill at this stage. Concrete examples of these strategies are identified in the paper, and conditions under which use of the quasi-logical strategy is advantageous for speaker are analyzed.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů