Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rétorická účinnost kvazi-logických argumentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00083858" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00083858 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rétorická účinnost kvazi-logických argumentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na otázku, jakými způsoby mohou kvazi-logické prvky posilovat přijatelnost předložené argumentace. Vychází z předpokladu, že kvazi-logické argumenty, tak jak je představují Perelman a Olbrechts-Tyteca v díle The New Rhetoric: A Treatise on Argumentation nelze považovat za jednotný typ argumentů, ale že se jedná spíše o souhrn různorodých strategií, které mohou konkrétními způsoby přispívat k přijatelnosti stanoviska: a to vzhledem k fázi argumentace, v níž jsou využity, a strategické roli, kterou mohou v této fázi naplňovat. V příspěvku byly na konkrétních příkladech tyto strategie identifikovány, zároveň byly analyzovány podmínky, za nichž je pro mluvčího výhodné danou kvazi-logickou strategii využít.

  • Název v anglickém jazyce

    Rhetorical effectiveness of quasi-logical arguments

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the question, how can the quasi-logic elements reinforce the acceptability of arguments presented. It is based on the assumption that quasi-logical arguments as representing in the work of The New Rhetoric: A Treatise on Argumentation by Perelman and Olbrechts-Tyteca cannot be considered as a single type of argument, but they are rather a set of the various strategies that can in specific ways contribute to the acceptability of standpoint: given the stage of the argument, in whichthey are used, and the strategic role that they can fulfill at this stage. Concrete examples of these strategies are identified in the paper, and conditions under which use of the quasi-logical strategy is advantageous for speaker are analyzed.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů