Bloková výuka nadaných žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00083921" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00083921 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/134075" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/134075</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2015-2-8" target="_blank" >10.5817/SP2015-2-8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bloková výuka nadaných žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená empirická studie se zabývá charakteristikami blokové výuky nadaných žáků pátého ročníku ve srovnání s běžnou výukou v páté třídě. Blokovou výuku můžeme charakterizovat jako určitou formu nadstandardního přístupu vzdělávání nadaných nad rámec běžného kurikula. Hlavním cílem bloků je podpořit rozvoj kognitivních schopností intelektově nadaných žáků. Na základě získaných dat bylo vymezeno celkem pět klíčových charakteristik blokové výuky realizované na vybrané škole. Výzkumné šetření se postupněvěnuje jednotlivým charakteristikám a přibližuje je v kontextu reálné výuky.
Název v anglickém jazyce
Block teaching of gifted pupils
Popis výsledku anglicky
This paper explores features of block teaching of gifted pupils and compares them with standard teaching of fifth-year pupils. Block teaching can be understood as above-standard teaching of gifted pupils which goes beyond the common curriculum. The mainaim of block teaching is to support the development of cognitive skills among intellectually-gifted pupils. The paper presents five key features of block teaching which are based on data gathered at a selected school. The paper examines each of the fivefeatures and demonstrates them in the context of real teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
135-150
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—