Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Typologie výukových strategií podporující inkluzi ve vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00084164" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00084164 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/134277" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/134277</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2015-3-8" target="_blank" >10.5817/SP2015-3-8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Typologie výukových strategií podporující inkluzi ve vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo z jistit, jaké proinkluzivní výukové strategie ve výuce učitelé využívají. Data byla získávána pomocí polostrukturovaných rozhovorů, které byly vedeny s učiteli ze škol oceněných certifikátem Férová škola. Výsledky analýz y zachycují typologii výukových strategií, která z dat vzešla. Prvním typem výukové strategie je strategie naučit alespoň minimum. Učitelé využívající tento typ upřednostňují frontální výuku, pracují se stropem žáka, což je proti principům inkluzivního vzdělávání. Učitelé využívající druhý typ výukové strategie nazvanou rozvoj pomocí berliček, preferují kombinaci metod a forem výuky. Vyžadují určité podmínky ? berličky, které jim inkluzivní vzdělává- ní usnadňují. A třetí typ nazvaný rozvoj pomocí spolupráce dětí, je typický pro učitele upřednostňující skupinovou práci. Tito učitelé cíleně pracují s různorodostí žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    A Typology of teaching strategies which support Inclusion in Education

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to present strategies that support inclusion in education and are used by teachers. Data were collected through semi-structured interviews with teachers who work at schools which have received the Fair School certificate. Resultswere then analysed to produce a typology of strategies which support inclusion. The aim of the first strategy is to teach pupils the necessary minimum. Teachers who use the first strategy prefer a frontal style of teaching and work with a pupil's ceiling of achievement, which is in opposition to the principles of inclusive education. Teachers who use the second type of teaching strategy favour combinations of teaching methods and forms which provide them with enough leeway to achieve inclusive education. Finally, the third type of teaching strategy, referred to as "development through pupil cooperation", is typical for those teachers who favour group work. Such teachers purposefully make use of differences among their pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    131-144

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus