Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prototypování jako součást interdisciplinárního kurzu informatiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00085073" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00085073 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prototypování jako součást interdisciplinárního kurzu informatiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Informatické myšlení patří mezi témata, o kterých se v současné době ve vztahu k výuce informatiky na základních i středních školách velmi diskutuje. Smysl předmětu nespočívá v rozvoji instrumentálních dovedností s konkrétními aplikacemi, jako je kancelářský balík nebo internetový prohlížeč, neboť ty procházejí zásadními změnami, jak co se týče grafického provedení, tak také funkčního vybavení či těžiště náplně daného nástroje. Tradičně se do oblasti informatického myšlení řadí především dovednosti technického charakteru, rozvoj algoritmického myšlení a programování, matematické dovednosti apod. Na tomto místě bychom rádi zmínili ještě jednu oblast, které se v tomto kontextu nevěnuje tolik pozornosti, totiž návrh aplikací a vzhledu grafických rozhraní.Jde o téma, které má velice blízko k problematice sociální informatiky, human-computer interaction (HCI, interakce člověka a počítače), softwarovým studiím, ale také k dalším disciplínám a má výrazně interdisciplinární charakter.

  • Název v anglickém jazyce

    Prototyping as part of interdisciplinary course Informatics

  • Popis výsledku anglicky

    Informatics thinking among the topics that are currently in relation to teaching science primary and secondary schools greatly debated. Not in the sense of the course development instrumental skills, with specific applications, such as office suite or Internet Browser, as they undergo major changes, both in terms of graphic design, as well as functional equipment or gravity load of the instrument. Traditionally in informatics thinking skills include mainly technical nature, development of algorithmic thinking and programming, mathematical skills and the like. In this We would like to mention another area, which in this context does not pay much attention, namely application design and appearance of graphical interfaces. It is a topic that is very closeto the issue social science, human-computer interaction (HCI, human-computer interaction), software studies, but also to other disciplines and has a strong interdisciplinary character.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Tablet ve školní praxi

  • ISBN

    9788088123026

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    137-142

  • Počet stran knihy

    195

  • Název nakladatele

    Flow

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly