Prototypování jako součást interdisciplinárního kurzu informatiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00085073" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00085073 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prototypování jako součást interdisciplinárního kurzu informatiky
Popis výsledku v původním jazyce
Informatické myšlení patří mezi témata, o kterých se v současné době ve vztahu k výuce informatiky na základních i středních školách velmi diskutuje. Smysl předmětu nespočívá v rozvoji instrumentálních dovedností s konkrétními aplikacemi, jako je kancelářský balík nebo internetový prohlížeč, neboť ty procházejí zásadními změnami, jak co se týče grafického provedení, tak také funkčního vybavení či těžiště náplně daného nástroje. Tradičně se do oblasti informatického myšlení řadí především dovednosti technického charakteru, rozvoj algoritmického myšlení a programování, matematické dovednosti apod. Na tomto místě bychom rádi zmínili ještě jednu oblast, které se v tomto kontextu nevěnuje tolik pozornosti, totiž návrh aplikací a vzhledu grafických rozhraní.Jde o téma, které má velice blízko k problematice sociální informatiky, human-computer interaction (HCI, interakce člověka a počítače), softwarovým studiím, ale také k dalším disciplínám a má výrazně interdisciplinární charakter.
Název v anglickém jazyce
Prototyping as part of interdisciplinary course Informatics
Popis výsledku anglicky
Informatics thinking among the topics that are currently in relation to teaching science primary and secondary schools greatly debated. Not in the sense of the course development instrumental skills, with specific applications, such as office suite or Internet Browser, as they undergo major changes, both in terms of graphic design, as well as functional equipment or gravity load of the instrument. Traditionally in informatics thinking skills include mainly technical nature, development of algorithmic thinking and programming, mathematical skills and the like. In this We would like to mention another area, which in this context does not pay much attention, namely application design and appearance of graphical interfaces. It is a topic that is very closeto the issue social science, human-computer interaction (HCI, human-computer interaction), software studies, but also to other disciplines and has a strong interdisciplinary character.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Tablet ve školní praxi
ISBN
9788088123026
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
137-142
Počet stran knihy
195
Název nakladatele
Flow
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—