Adaptační proces cizinců na české a norské školní prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00085227" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00085227 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Adaptační proces cizinců na české a norské školní prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Vyrůstání v cizí zemi může být pro děti imigrantů velmi obtížný a matoucí proces. Především proto, že je dítě pravidelně vystavováno tlaku začlenit se do majoritní společnosti (tlak školy, majority) a tlaku udržet si svou původní kulturu (tlak rodiny), (Min Zhou, 1994). Děti, které samy imigrovaly do jiné země, čelí také řadě strádání způsobenému ztrátou vazby k těm, které milují, ztrátou sociálního statutu, na který byly zvyklí a ztrátou své vlasti. V nové zemi musejí čelit problémům spojenými se všemitěmito ztrátami (Eisenbruch, 1999). Příspěvek představí téma mé disertační práce, která zkoumá, jakou roli hraje škola (učitelé, spolužáci), rodina a dítě samotné při adaptačním procesu cizinců na školní prostředí v České republice a Norsku. Většinou jev literatuře a výzkumech nahlíženo na adaptační proces odděleně z hlediska dětí, učitelů či rodičů.
Název v anglickém jazyce
The Adaptation Process of Immigrant Children in the Czech and Norwegian School context
Popis výsledku anglicky
Growing up in a foreign country can be for children of immigrants difficult and confusing process. Primarily because the child is regularly exposed to pressure to integrate into mainstream society (the pressure of school, the majority) and the pressure to maintain their original culture (family pressure) (Min Zhou, 1994). Children who themselves immigrated to other countries, also faced a number of hardships caused by the loss of custody of those they love, loss of social status to which they are accustomed, and the loss of their homeland. In a new country, they face problems associated with all of these losses (Eisenbruch, 1999). Contribution introduces the topic of my dissertation, which examines the role of the school (teachers, classmates), the family and the child alone in the adaptation process of foreigners in the school environment in the Czech Republic and Norway.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů