Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika lekcí informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně (s akcentem pedagogického konstruktivismu)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00086113" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00086113 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.infolib.sk/files/infos_2015_prezentacie/zbornik-infos-2015-web.pdf" target="_blank" >http://www.infolib.sk/files/infos_2015_prezentacie/zbornik-infos-2015-web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika lekcí informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně (s akcentem pedagogického konstruktivismu)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knihovny jsou v současné době stále více vnímány jako instituce aktivně vzdělávací, což zvyšuje nároky na úroveň pedagogických kompetencí lektorů. Příspěvek prezentuje příklad metodiky informačního vzdělávání ve vysokoškolských knihovnách, reflektující Přechodový model informační gramotnosti, který společně s metodikou vznikl v Centru informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně. Metodika akcentuje jako pedagogické paradigma využitelné v lekcích informačního vzdělávání didaktický konstruktivismus a další prvky a přístupy aktivizační výuky podporující učení zaměřené na studenta. V příspěvku je představen rovněž aplikační nástroj metodiky informačního vzdělávání ? Karta semináře.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology lessons of information education at Masaryk University in Brno (with emphasis pedagogical constructivism)

  • Popis výsledku anglicky

    Libraries are now increasingly seen as an institution actively learning, which increases the demands on the level of pedagogical skills trainers. The paper presents an example of the methodology of information education in university libraries, reflecting the transition model of information literacy, which together with the methodology established in the Center of Information Education at Masaryk University in Brno. The methodology emphasizes pedagogical paradigm as a useful lessons in information education didactic constructivism and other elements and activating teaching approaches that support student centered learning. The paper also presents a methodology for the application of information education tool - Card lesson.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INFOS 2015. 38. medzinárodné informatické sympózium o postavení a úlohách pamäťových inštitúcií v oblasti rozvoja kultúry, vedy, techniky a vzdelávania

  • ISBN

    9788089586080

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    257-270

  • Název nakladatele

    Spolok slovenských knihovníkov a knižníc

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Stará Lesná, Slovenská republika

  • Datum konání akce

    14. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku