Metodika lekcí informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně (s akcentem pedagogického konstruktivismu)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00086113" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00086113 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.infolib.sk/files/infos_2015_prezentacie/zbornik-infos-2015-web.pdf" target="_blank" >http://www.infolib.sk/files/infos_2015_prezentacie/zbornik-infos-2015-web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika lekcí informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně (s akcentem pedagogického konstruktivismu)
Popis výsledku v původním jazyce
Knihovny jsou v současné době stále více vnímány jako instituce aktivně vzdělávací, což zvyšuje nároky na úroveň pedagogických kompetencí lektorů. Příspěvek prezentuje příklad metodiky informačního vzdělávání ve vysokoškolských knihovnách, reflektující Přechodový model informační gramotnosti, který společně s metodikou vznikl v Centru informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně. Metodika akcentuje jako pedagogické paradigma využitelné v lekcích informačního vzdělávání didaktický konstruktivismus a další prvky a přístupy aktivizační výuky podporující učení zaměřené na studenta. V příspěvku je představen rovněž aplikační nástroj metodiky informačního vzdělávání ? Karta semináře.
Název v anglickém jazyce
Methodology lessons of information education at Masaryk University in Brno (with emphasis pedagogical constructivism)
Popis výsledku anglicky
Libraries are now increasingly seen as an institution actively learning, which increases the demands on the level of pedagogical skills trainers. The paper presents an example of the methodology of information education in university libraries, reflecting the transition model of information literacy, which together with the methodology established in the Center of Information Education at Masaryk University in Brno. The methodology emphasizes pedagogical paradigm as a useful lessons in information education didactic constructivism and other elements and activating teaching approaches that support student centered learning. The paper also presents a methodology for the application of information education tool - Card lesson.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INFOS 2015. 38. medzinárodné informatické sympózium o postavení a úlohách pamäťových inštitúcií v oblasti rozvoja kultúry, vedy, techniky a vzdelávania
ISBN
9788089586080
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
257-270
Název nakladatele
Spolok slovenských knihovníkov a knižníc
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Stará Lesná, Slovenská republika
Datum konání akce
14. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—