Elections without words
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00086456" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00086456 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Elections without words
Popis výsledku v původním jazyce
During the election campaigns politicians apply a lot of different language strategies used in political marketing. One of the types of election propaganda ? billboards ? enables them to express political opinion and aim mostly without words. My effort is to show how Bulgarian politicians used these methods during the election campaign in 2013, compare them with Czech billboards from 2013 and decode their meaning.
Název v anglickém jazyce
Elections without words
Popis výsledku anglicky
During the election campaigns politicians apply a lot of different language strategies used in political marketing. One of the types of election propaganda ? billboards ? enables them to express political opinion and aim mostly without words. My effort is to show how Bulgarian politicians used these methods during the election campaign in 2013, compare them with Czech billboards from 2013 and decode their meaning.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Balkanistic Forum
ISSN
1310-3970
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
BG - Bulharská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
328-334
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—