Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ideological education of children at the time of the building of socialism for example of schools in Brno ? methodology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00087531" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00087531 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ideological education of children at the time of the building of socialism for example of schools in Brno ? methodology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article aims to outline a possible approach to the study of children?s issues and education of children at the time of socialism. The issue is dealt with in two levels in the article. First, the examination of the ideological point of view and of thefundamental research issue of how the ideology worked with the concept of the childhood and why the ideologists focused on childhood. The second level deals with the everyday practice in schools and describes the way of how the ?New man? could have beenraised in specific schools. Methodological processes are identified in text on the examples of labor education and education through work.

  • Název v anglickém jazyce

    Ideological education of children at the time of the building of socialism for example of schools in Brno ? methodology

  • Popis výsledku anglicky

    The article aims to outline a possible approach to the study of children?s issues and education of children at the time of socialism. The issue is dealt with in two levels in the article. First, the examination of the ideological point of view and of thefundamental research issue of how the ideology worked with the concept of the childhood and why the ideologists focused on childhood. The second level deals with the everyday practice in schools and describes the way of how the ?New man? could have beenraised in specific schools. Methodological processes are identified in text on the examples of labor education and education through work.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Między prawdą a zwątpieniem : W poszukiwaniu obrazu przeszłości

  • ISBN

    9788374554589

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    99-107

  • Název nakladatele

    Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie

  • Místo vydání

    Częstochowa

  • Místo konání akce

    Częstochowa

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku