Město v mysli
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090188" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090188 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Město v mysli
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním z důvodů, proč lidé cestují a navštěvují města a místa po celém světě, je jejich schopnost vyvolávat emoce. Na města lze proto do jisté míry nahlížet jako na „emoční továrny“, jakési geograficky fixované emocionální stavy. Města odráží emocionální rozpoložení svých tvůrců a obyvatel, stejně tak vyvolávají odpovídající odezvu mezi svými návštěvníky. Prozatím nezodpovězené však zůstává, zda podobnou roli hrají města i v případě rozumových či kognitivních schopností mysli. Jinými slovy, zůstává otázkou, zda kromě toho, že města mají schopnost vyvolávat emoce, mohou taktéž ovlivňovat rozumové schopnosti. V příspěvku argumentuje pro kladnou odpověď. Za východisko mi slouží koncepce rozšířené mysli, na jejímž základě tvrdím, že interakce mezi lidskou myslí a městy není pouze v rovině emocionální, ale i v rovině rozumové.
Název v anglickém jazyce
The City in Mind
Popis výsledku anglicky
One of the reason why people travel to various cities and places all over the world is the ability to evoke emotions. Because of that, we can call cities as „factories of emotions“, geographically fixed emotional states. Cities mirror emotional states of the creators and inhabitants as well as they evoke appropriate emotions among visitors. But there is another so far unanswered question: Do cities function this way also in a case of cognition? In other words, do cities stimulate reason and cognitive functions similar way as they evoke emotions? In this talk I am going to offer a positive answer. Based on the extended mind theory I claim that interaction between human mind and cities is not just on emotional level, but also on rational level.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů