Škola vs. Pionýrská organizace – spolupráce a její úskalí : Otázka vzájemného vztahu v prvních letech po komunistickém převratu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00091622" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00091622 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Škola vs. Pionýrská organizace – spolupráce a její úskalí : Otázka vzájemného vztahu v prvních letech po komunistickém převratu
Popis výsledku v původním jazyce
Komunistickým převratem byla v Československu otevřena nová kapitola přístupu k výchově a vzdělávání dětí. Inspirace sovětskou pedagogikou se odrážela nejen v reorganizaci československého školství, ve změně výchovných strategií, ale také v nových organizacích, které se na výchově dětí měly podílet. Mezi takové řadíme i Pionýrskou organizaci, jejíž těžiště působení bylo přes počáteční nejasnosti viděno na školní půdě. Avšak prosazování výchovného potenciálu Pionýrské organizace nebylo bez obtíží a její úspěšné fungování často záviselo na míře přijatelnosti sovětských metodických pouček i na více či méně skryté intervenci Komunistické strany.
Název v anglickém jazyce
School versus the Pioneer Organization – cooperation and its challenges : The issue of their relation in the first years after the Communist coup d'état
Popis výsledku anglicky
The Communist coup d'état opened a new chapter of upbringing and educating children in Czechoslovakia. Inspiration from the Soviet pedagogy was not only reflected in the reorganization of the Czechoslovak education and in changes of educational strategies, but also in new organizations that were established in order to participate in the upbringing of children. The Pioneer Organization, whose scope for action became school after initial ambiguities, belongs to those organizations. Nevertheless, the enforcement of the educational potential of the Pioneer Organization was not without difficulties and its success often depended on the acceptance level of Soviet methodological propositions and on more or less apparent interventions of the Communist Party.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů