Škola vs. Pionýrská organizace – spolupráce a její úskalí : Otázka vzájemného vztahu v prvních letech po komunistickém převratu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00103105" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00103105 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Škola vs. Pionýrská organizace – spolupráce a její úskalí : Otázka vzájemného vztahu v prvních letech po komunistickém převratu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o nové kapitola přístupu k výchově a vzdělávání dětí, která se v Československu otevřela po únorovém převratu. Inspirace sovětskou pedagogikou se odrážela nejen v reorganizaci československého školství, ve změně výchovných strategií, ale také v nových organizacích, které se na výchově dětí měly podílet. Mezi takové řadíme i Pionýrskou organizaci, jejíž těžiště působení bylo přes počáteční nejasnosti viděno na školní půdě. Avšak prosazování výchovného potenciálu Pionýrské organizace nebylo bez obtíží a její úspěšné fungování často záviselo na míře přijatelnosti sovětských metodických pouček i na více či méně skryté intervenci Komunistické strany.
Název v anglickém jazyce
School versus the Pioneer Organization – cooperation and its challenges : The issue of their relation in the first years after the Communist coup d'état
Popis výsledku anglicky
The article deals whit a new chapter on the approach to upbringing and educating of children opened in Czechoslovakia after the Communist coup d'état. Inspiration by Soviet pedagogy was reflected not only in the reorganization of Czechoslovak education, in the change of educational strategies, but also in new organizations involved in the education of children. Among these we include the Pioneer Organization, whose focus has been seen on school grounds despite the initial confusion. However, the enforcement of the educational potential of the Pioneer Organization was not without difficulties, and its successful functioning often depended on the acceptance of Soviet methodological theorems and on the more or less hidden intervention of the Communist Party.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Promýšlet Evropu dvacátého století : hybatelé dějin?
ISBN
9788087709207
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
177-195
Počet stran knihy
313
Název nakladatele
Matice moravská
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—