Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Škola vs. Pionýrská organizace – spolupráce a její úskalí : Otázka vzájemného vztahu v prvních letech po komunistickém převratu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00103105" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00103105 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Škola vs. Pionýrská organizace – spolupráce a její úskalí : Otázka vzájemného vztahu v prvních letech po komunistickém převratu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek pojednává o nové kapitola přístupu k výchově a vzdělávání dětí, která se v Československu otevřela po únorovém převratu. Inspirace sovětskou pedagogikou se odrážela nejen v reorganizaci československého školství, ve změně výchovných strategií, ale také v nových organizacích, které se na výchově dětí měly podílet. Mezi takové řadíme i Pionýrskou organizaci, jejíž těžiště působení bylo přes počáteční nejasnosti viděno na školní půdě. Avšak prosazování výchovného potenciálu Pionýrské organizace nebylo bez obtíží a její úspěšné fungování často záviselo na míře přijatelnosti sovětských metodických pouček i na více či méně skryté intervenci Komunistické strany.

  • Název v anglickém jazyce

    School versus the Pioneer Organization – cooperation and its challenges : The issue of their relation in the first years after the Communist coup d'état

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals whit a new chapter on the approach to upbringing and educating of children opened in Czechoslovakia after the Communist coup d'état. Inspiration by Soviet pedagogy was reflected not only in the reorganization of Czechoslovak education, in the change of educational strategies, but also in new organizations involved in the education of children. Among these we include the Pioneer Organization, whose focus has been seen on school grounds despite the initial confusion. However, the enforcement of the educational potential of the Pioneer Organization was not without difficulties, and its successful functioning often depended on the acceptance of Soviet methodological theorems and on the more or less hidden intervention of the Communist Party.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Promýšlet Evropu dvacátého století : hybatelé dějin?

  • ISBN

    9788087709207

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    177-195

  • Počet stran knihy

    313

  • Název nakladatele

    Matice moravská

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly