Determining Core Components of Computer-Supported Collaborative Learning Within Educational Managerial Game Context
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00091672" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00091672 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2016_proceedings02.pdf" target="_blank" >http://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2016_proceedings02.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determining Core Components of Computer-Supported Collaborative Learning Within Educational Managerial Game Context
Popis výsledku v původním jazyce
The exploratory factor analysis has been used to determine which selected inner components of computer-supported collaborative learning (CSCL) should be considered as the core components. The research itself builds on three models of group learning, namely cooperative learning elements, the “Big Five” in the teamwork model and the theoretical framework of CSCL. The analysis of data collected from university students participating in a managerial group game suggests that future research in the field of CSCL should consider social identity, helping behavior, shared mental models, mutual performance monitoring and team orientation as the most important components of group learning activities.
Název v anglickém jazyce
Determining Core Components of Computer-Supported Collaborative Learning Within Educational Managerial Game Context
Popis výsledku anglicky
The exploratory factor analysis has been used to determine which selected inner components of computer-supported collaborative learning (CSCL) should be considered as the core components. The research itself builds on three models of group learning, namely cooperative learning elements, the “Big Five” in the teamwork model and the theoretical framework of CSCL. The analysis of data collected from university students participating in a managerial group game suggests that future research in the field of CSCL should consider social identity, helping behavior, shared mental models, mutual performance monitoring and team orientation as the most important components of group learning activities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 6th Biannual CER Comparative European Research Conference
ISBN
9780993519130
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
173-177
Název nakladatele
Sciemcee Publishing
Místo vydání
London
Místo konání akce
London
Datum konání akce
24. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—