Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MyEnglishLab Component Used in the Distant Part of Blended Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F16%3A50005249" target="_blank" >RIV/62690094:18470/16:50005249 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18440/16:50005249

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-47440-3_6" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-47440-3_6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-47440-3_6" target="_blank" >10.1007/978-3-319-47440-3_6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MyEnglishLab Component Used in the Distant Part of Blended Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Demands on the quality of teaching/learning materials in the sense of targeting studentsʼ individualized learning styles and needs make educators know, carefully consider, and then choose from many different digital tools in order to make their teaching more effective, appealing and engaging for students in the learning process. An online component to different paper-printed English learning materials - MyEnglishLab provides a smart solution to fulfill both teachersʼ and studentsʼ needs.The research being carried out at the Faculty of Science, University of Hradec Kralove, tests and verifies the effectiveness of blended learning using the online component MyEnglishLab in the distant form, and the tools of smartboard used in the present form of the blended learning model. In the paper we present my EnglishLab component itself, its contribution to blended learning, then we introduce our pedagogical experiment having been going on within the Faculty of Science and students studying different scientific areas. We also present the first results coming out from testing two groups of students - one using MyEnglishLab component and the other using only paper-based materials, while both groups of students are exposed to the use of smartboard in face-to-face form.

  • Název v anglickém jazyce

    MyEnglishLab Component Used in the Distant Part of Blended Learning

  • Popis výsledku anglicky

    Demands on the quality of teaching/learning materials in the sense of targeting studentsʼ individualized learning styles and needs make educators know, carefully consider, and then choose from many different digital tools in order to make their teaching more effective, appealing and engaging for students in the learning process. An online component to different paper-printed English learning materials - MyEnglishLab provides a smart solution to fulfill both teachersʼ and studentsʼ needs.The research being carried out at the Faculty of Science, University of Hradec Kralove, tests and verifies the effectiveness of blended learning using the online component MyEnglishLab in the distant form, and the tools of smartboard used in the present form of the blended learning model. In the paper we present my EnglishLab component itself, its contribution to blended learning, then we introduce our pedagogical experiment having been going on within the Faculty of Science and students studying different scientific areas. We also present the first results coming out from testing two groups of students - one using MyEnglishLab component and the other using only paper-based materials, while both groups of students are exposed to the use of smartboard in face-to-face form.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture notes in computer science

  • ISBN

    978-3-319-47439-7

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    50 - 59

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Roma

  • Datum konání akce

    26. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku