Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental Verification of Effectiveness of English Language Teaching Using MyEnglishLab

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F19%3A50015511" target="_blank" >RIV/62690094:18470/19:50015511 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/11/5/1357/htm" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/11/5/1357/htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su11051357" target="_blank" >10.3390/su11051357</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental Verification of Effectiveness of English Language Teaching Using MyEnglishLab

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with a research focused on the blended learning model represented by an online component MyEnglishLab complementing English paper-based materials. At first, we viewed the blended learning model and we presented it in the context of sustainability in education. This is followed by the description of MyEnglisLab component representing the distant part of blended learning. Then, we presented a complete research carried out within undergraduate students at the Faculty of Science, University of Hradec Kralove attending English courses, where we applied the mentioned teaching design and verifying the effectiveness of MyEnglishLab tool. The study compared two groups of students; the group using MyEnglishLab reached better results.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental Verification of Effectiveness of English Language Teaching Using MyEnglishLab

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a research focused on the blended learning model represented by an online component MyEnglishLab complementing English paper-based materials. At first, we viewed the blended learning model and we presented it in the context of sustainability in education. This is followed by the description of MyEnglisLab component representing the distant part of blended learning. Then, we presented a complete research carried out within undergraduate students at the Faculty of Science, University of Hradec Kralove attending English courses, where we applied the mentioned teaching design and verifying the effectiveness of MyEnglishLab tool. The study compared two groups of students; the group using MyEnglishLab reached better results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

    000462661000141

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85062864567