Experimental Verification of Effectiveness of English Language Teaching Using MyEnglishLab
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F19%3A50015511" target="_blank" >RIV/62690094:18470/19:50015511 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/11/5/1357/htm" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/11/5/1357/htm</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/su11051357" target="_blank" >10.3390/su11051357</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental Verification of Effectiveness of English Language Teaching Using MyEnglishLab
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with a research focused on the blended learning model represented by an online component MyEnglishLab complementing English paper-based materials. At first, we viewed the blended learning model and we presented it in the context of sustainability in education. This is followed by the description of MyEnglisLab component representing the distant part of blended learning. Then, we presented a complete research carried out within undergraduate students at the Faculty of Science, University of Hradec Kralove attending English courses, where we applied the mentioned teaching design and verifying the effectiveness of MyEnglishLab tool. The study compared two groups of students; the group using MyEnglishLab reached better results.
Název v anglickém jazyce
Experimental Verification of Effectiveness of English Language Teaching Using MyEnglishLab
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a research focused on the blended learning model represented by an online component MyEnglishLab complementing English paper-based materials. At first, we viewed the blended learning model and we presented it in the context of sustainability in education. This is followed by the description of MyEnglisLab component representing the distant part of blended learning. Then, we presented a complete research carried out within undergraduate students at the Faculty of Science, University of Hradec Kralove attending English courses, where we applied the mentioned teaching design and verifying the effectiveness of MyEnglishLab tool. The study compared two groups of students; the group using MyEnglishLab reached better results.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sustainability
ISSN
2071-1050
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
1-15
Kód UT WoS článku
000462661000141
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85062864567