Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effects of Figurative Language and Imagery on Creating a Culturally Distinct Image of a Destination : Conceptual Discourse Analysis of English and French Parallel Texts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00093091" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00093091 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effects of Figurative Language and Imagery on Creating a Culturally Distinct Image of a Destination : Conceptual Discourse Analysis of English and French Parallel Texts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using the method of conceptual discourse analysis in English and French parallel texts, the aim of the presentation is to identify and functionally explain the effects that the use of figurative language and imagery in different language versions of the same discourse has on creating of the overall image of a destination presented to the reader. Based on the results, the presentation attempts at formulating, comparing and contrasting the principal tendencies in shaping the message in anglophone and francophone destination advertising.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effects of Figurative Language and Imagery on Creating a Culturally Distinct Image of a Destination : Conceptual Discourse Analysis of English and French Parallel Texts

  • Popis výsledku anglicky

    Using the method of conceptual discourse analysis in English and French parallel texts, the aim of the presentation is to identify and functionally explain the effects that the use of figurative language and imagery in different language versions of the same discourse has on creating of the overall image of a destination presented to the reader. Based on the results, the presentation attempts at formulating, comparing and contrasting the principal tendencies in shaping the message in anglophone and francophone destination advertising.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů