The Effects of Figurative Language and Imagery on Creating a Culturally Distinct Image of a Destination : Conceptual Discourse Analysis of English and French Parallel Texts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00093091" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00093091 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Effects of Figurative Language and Imagery on Creating a Culturally Distinct Image of a Destination : Conceptual Discourse Analysis of English and French Parallel Texts
Popis výsledku v původním jazyce
Using the method of conceptual discourse analysis in English and French parallel texts, the aim of the presentation is to identify and functionally explain the effects that the use of figurative language and imagery in different language versions of the same discourse has on creating of the overall image of a destination presented to the reader. Based on the results, the presentation attempts at formulating, comparing and contrasting the principal tendencies in shaping the message in anglophone and francophone destination advertising.
Název v anglickém jazyce
The Effects of Figurative Language and Imagery on Creating a Culturally Distinct Image of a Destination : Conceptual Discourse Analysis of English and French Parallel Texts
Popis výsledku anglicky
Using the method of conceptual discourse analysis in English and French parallel texts, the aim of the presentation is to identify and functionally explain the effects that the use of figurative language and imagery in different language versions of the same discourse has on creating of the overall image of a destination presented to the reader. Based on the results, the presentation attempts at formulating, comparing and contrasting the principal tendencies in shaping the message in anglophone and francophone destination advertising.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů