Role učitele odborné angličtiny v terciárním vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00095945" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00095945 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Role učitele odborné angličtiny v terciárním vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Konferenční příspěvek se zabývá postavením učitele odborné angličtiny na vysoké škole. V České republice vyučují angličtinu pro specifické účely (ESP) většinou učitelé všeobecné angličtiny, kteří odborné znalosti a přehled v daném oboru musejí získávat praxí, vlastní iniciativou a prostřednictvím dalšího vzdělávání. V oblasti výuky jazyka samotného je učitel autoritou, ale při práci s autentickými materiály odborného zaměření jsou znalosti učitele omezené, a tudíž se stává spíše průvodcem a jazykovým konzultantem. Příspěvek analyzuje především problémy v oblasti prolínání těchto dvou rolí, uvádí konkrétní problémové situace a snaží se nastínit ideální přístup učitele z teoretického hlediska a hledat praktická řešení vedoucí ke zlepšení kvality výuky. V neposlední řadě se příspěvek snaží zmapovat možnosti a dostupnost dalšího vzdělávání pro učitele odborného jazyka.
Název v anglickém jazyce
Role učitele odborné angličtiny v terciárním vzdělávání
Popis výsledku anglicky
Konferenční příspěvek se zabývá postavením učitele odborné angličtiny na vysoké škole. V České republice vyučují angličtinu pro specifické účely (ESP) většinou učitelé všeobecné angličtiny, kteří odborné znalosti a přehled v daném oboru musejí získávat praxí, vlastní iniciativou a prostřednictvím dalšího vzdělávání. V oblasti výuky jazyka samotného je učitel autoritou, ale při práci s autentickými materiály odborného zaměření jsou znalosti učitele omezené, a tudíž se stává spíše průvodcem a jazykovým konzultantem. Příspěvek analyzuje především problémy v oblasti prolínání těchto dvou rolí, uvádí konkrétní problémové situace a snaží se nastínit ideální přístup učitele z teoretického hlediska a hledat praktická řešení vedoucí ke zlepšení kvality výuky. V neposlední řadě se příspěvek snaží zmapovat možnosti a dostupnost dalšího vzdělávání pro učitele odborného jazyka.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů