Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transforming teacher behaviour to increase student participation in classroom discourse

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00094629" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00094629 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13664530.2016.1224775" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13664530.2016.1224775</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13664530.2016.1224775" target="_blank" >10.1080/13664530.2016.1224775</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transforming teacher behaviour to increase student participation in classroom discourse

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article draws on data from an action research project carried out in a lower secondary school environment in the Czech Republic. The project involved the implementation of a teacher professional development programme aimed at transforming teacher–student communication and reinforcing opportunities for student participation in classroom discourse. This article presents a description of a case study of transformation, in which a female teacher implemented triadic interaction, a communication structure in which students respond to each other immediately. The discussion shows that the processes involved in implementing triadic interaction in a classroom are not straightforward and entail overcoming certain dilemmas and harmonizing the teacher’s personal goals with goals set by the researchers. It also reveals that the process of transformation may cause temporary emotional distress in teachers as they abandon their habitual methods but that emotional tensions and dilemmas can be overcome by reflective discussion between teachers and researchers.

  • Název v anglickém jazyce

    Transforming teacher behaviour to increase student participation in classroom discourse

  • Popis výsledku anglicky

    This article draws on data from an action research project carried out in a lower secondary school environment in the Czech Republic. The project involved the implementation of a teacher professional development programme aimed at transforming teacher–student communication and reinforcing opportunities for student participation in classroom discourse. This article presents a description of a case study of transformation, in which a female teacher implemented triadic interaction, a communication structure in which students respond to each other immediately. The discussion shows that the processes involved in implementing triadic interaction in a classroom are not straightforward and entail overcoming certain dilemmas and harmonizing the teacher’s personal goals with goals set by the researchers. It also reveals that the process of transformation may cause temporary emotional distress in teachers as they abandon their habitual methods but that emotional tensions and dilemmas can be overcome by reflective discussion between teachers and researchers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Učitel a žáci v dialogickém vyučování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Teacher Development : An international journal of teachers' professional development

  • ISSN

    1366-4530

  • e-ISSN

    1747-5120

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    225-242

  • Kód UT WoS článku

    000396707900004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84984688910