Sympózium: Psychologické aspekty tréninkové zátěže v adolescenci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00097996" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00097996 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sympózium: Psychologické aspekty tréninkové zátěže v adolescenci
Popis výsledku v původním jazyce
Trend prudkého rozvoje většiny sportovních disciplín se odráží v tlaku na výkon dospívajících sportovců, což vede ke zvyšování zátěže během jejich sportovní přípravy. Fyzická aktivita dospívajících sportovců je tak spojována nejen s pozitivními, ale i s negativními dopady na jejich fyzické i duševní zdraví. Hlavním tématem sympózia je výskyt syndromu přetrénování u elitních sportovců ve vývojovém období adolescence v českých sociokulturních podmínkách a možné souvislosti mezi úrovní vnímané tréninkové zátěže, intenzitou tréninkové přípravy a psychologickými aspekty tréninkové zátěže. Sympózium představí výsledky šesti výzkumných studií postihujících stěžejní psychologické aspekty tréninkové zátěže - vybrané osobnostní charakteristiky, rodičovské motivační klima, interakční trenérský styl a další zajímavé souvislosti.
Název v anglickém jazyce
Symposium: Psychological aspects of trainning load
Popis výsledku anglicky
Trends in rapid development of the majority of sport disciplines are reflected in the pressure on the performance of adolescent athletes, which leads to increased strain during training. Physical activity of adolescent athletes is thus associated with positive but also with negative impact on their physical and mental health. The primary purpose of the contributions was to map the occurrence of possible overtraining in adolescent athletes in the Czech socio-cultural environment and the relationship between the level of perceived load and intensity of training preparation and psychological aspects of training load. The symposium will include the presentation of the results of research studies involving the six fundamental psychological implications training load - selected personality characteristics, parental motivational climate, interaction style of coach and other important relationships.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů