Multimodalita hudebního vnímání a poznatelnost hudby ve světle současného výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00097998" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00097998 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multimodalita hudebního vnímání a poznatelnost hudby ve světle současného výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek si klade za cíl zmapovat, na vybraných příkladech modelů poznávání hudebních struktur západoevropské hudebně teoretické tradice, vyzrávání účelného využití multimodality (vícekanálovosti) hudebního vnímání v epistemologické reflexi hudebního díla. Chce si všímat důsledků, které tento fenomén měl pro dobové vysvětlení hudební entity jako lidského výtvoru i její vsazení do řádu "světa" (logos). Současně nabídne pohled na stávající způsoby vědeckého zkoumání hudby z hlediska její vícerozměrnosti, její uchopitelnosti poznávacím aparátem člověka, a průřez metod, jimiž se současná věda po „esenci“ hudebního díla táže.
Název v anglickém jazyce
Multimodality of Musical Perception and the Epistemology of Music under the Scope of the Current Research State
Popis výsledku anglicky
The paper presented exemplifies, on several analytical models derived from the European theoretical tradition, the development of the effective usage of the multimodal (multi-channel) principle of musical perception. And shows it's connection to the epistemological reflection of the musical work. We present the consequences of this phenomenon in the subtle perspective of "musical knowledge" category, in the field of musical historiography, but also, it's significance in terms of general musicology - conceptualising music as an entity and a creative process itself. At the same time, the concept wants to provide a structured view on contemporary practice in musical research. Finding answers for the questions posted can offer a new path in clearing view about the idea of the "Essence" of the musical work, especially in the scientifically oriented way of exploring the musical universe.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů