Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Hollywood sound paradox: A regress of game music to film music origins

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00099692" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00099692 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.uk.ukf.sk/data/music/20/247-273-Flasar.pdf" target="_blank" >https://www.uk.ukf.sk/data/music/20/247-273-Flasar.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17846/HII.2017.20.247-273" target="_blank" >10.17846/HII.2017.20.247-273</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Hollywood sound paradox: A regress of game music to film music origins

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Roughly after a half century of the development of game sound and music, computer technology reached such a niveau that it could bring the most fantastic and never heard sounds woven into wholly original and subtle complexes that are fully immersive and ergodic. Instead of this we are experiencing a large romantic orchestra playing in a Hollywood movie style of the 1930s and later. That is the gist of what I am tending to call “the Hollywood sound paradox”. It seems there are two clashing tendencies in game music development: one technologically innovative and second stylistically regressive. In this paper I am questioning the process of constructing more and more sophisticated technologies to obtain older and older music genres. Is it possible that game music loses its authenticity originally based on specific media sound? This study provides three short analyses to suggest main stylistic categories of the current game music.

  • Název v anglickém jazyce

    The Hollywood sound paradox: A regress of game music to film music origins

  • Popis výsledku anglicky

    Roughly after a half century of the development of game sound and music, computer technology reached such a niveau that it could bring the most fantastic and never heard sounds woven into wholly original and subtle complexes that are fully immersive and ergodic. Instead of this we are experiencing a large romantic orchestra playing in a Hollywood movie style of the 1930s and later. That is the gist of what I am tending to call “the Hollywood sound paradox”. It seems there are two clashing tendencies in game music development: one technologically innovative and second stylistically regressive. In this paper I am questioning the process of constructing more and more sophisticated technologies to obtain older and older music genres. Is it possible that game music loses its authenticity originally based on specific media sound? This study provides three short analyses to suggest main stylistic categories of the current game music.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudba – Integrácie – Interpretácie

  • ISSN

    1338-4872

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    247-273

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus