Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vedení lidí ve školách v kontextu teorie sociální moci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00100415" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00100415 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele201707037." target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/lifele201707037.</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele201707037." target="_blank" >10.11118/lifele201707037.</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vedení lidí ve školách v kontextu teorie sociální moci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná teoretická studie je věnována problematice sociální moci a vedení lidí zasazené do kontextu školy. Moc a vedení lidí nahlížíme z typologie sociální moci Frenche a Ravena a stylů vedení – transakčního a transformačního. Cílem je pojednat o tématu sociální moci a vedení lidí. A zvláště poukázat na souvislosti mezi konceptem sociální moci a vedením lidí ve specifickém prostředí školy. Nejprve si tedy všímáme teoretického ukotvení moci napříč různými definicemi, poté je již moc nahlížena konkrétněji – v rámci teorie sociální moci. V návaznosti na to je sociální moc představena v kontextu vedení lidí. Předkládaná studie se zabývá otázkou souvislosti mezi sociální mocí a vedením lidí, o kterých uvažujeme jako o konstruktech v prostředí školy.

  • Název v anglickém jazyce

    School Leadership in the Context of Social Power Theory

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on the issues of social power and leadership in the school context. We approach the power and leadership from the two points of view – the typology of social power by French and Raven, and the leadership styles – transactional and transformational. The aim of this study is to discuss the topic of the social power and leadership, and especially to point out the connections between the concept of social power and the leadership in the specific school environment. First, we focus on the theoretical concept of power across the different definitions, further, the power is viewed more specifically – within the frame of the social power theory. Followingly, thesocial power is introduced in the context of leadership. The study deals with the question of the relationship between the social power and leadership, which are perceived as the constructs in the school environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    LIFELONG LEARNING-CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    7-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus