Vedení lidí ve školách v kontextu teorie sociální moci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00100415" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00100415 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele201707037." target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/lifele201707037.</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele201707037." target="_blank" >10.11118/lifele201707037.</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vedení lidí ve školách v kontextu teorie sociální moci
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná teoretická studie je věnována problematice sociální moci a vedení lidí zasazené do kontextu školy. Moc a vedení lidí nahlížíme z typologie sociální moci Frenche a Ravena a stylů vedení – transakčního a transformačního. Cílem je pojednat o tématu sociální moci a vedení lidí. A zvláště poukázat na souvislosti mezi konceptem sociální moci a vedením lidí ve specifickém prostředí školy. Nejprve si tedy všímáme teoretického ukotvení moci napříč různými definicemi, poté je již moc nahlížena konkrétněji – v rámci teorie sociální moci. V návaznosti na to je sociální moc představena v kontextu vedení lidí. Předkládaná studie se zabývá otázkou souvislosti mezi sociální mocí a vedením lidí, o kterých uvažujeme jako o konstruktech v prostředí školy.
Název v anglickém jazyce
School Leadership in the Context of Social Power Theory
Popis výsledku anglicky
The study focuses on the issues of social power and leadership in the school context. We approach the power and leadership from the two points of view – the typology of social power by French and Raven, and the leadership styles – transactional and transformational. The aim of this study is to discuss the topic of the social power and leadership, and especially to point out the connections between the concept of social power and the leadership in the specific school environment. First, we focus on the theoretical concept of power across the different definitions, further, the power is viewed more specifically – within the frame of the social power theory. Followingly, thesocial power is introduced in the context of leadership. The study deals with the question of the relationship between the social power and leadership, which are perceived as the constructs in the school environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
LIFELONG LEARNING-CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
7-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—