Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School consultation in the context of theory of social power

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00084036" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00084036 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    School consultation in the context of theory of social power

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution presents data from master study which deals with the topic of School consultation in the context of theory of social power. There are many concepts within school counselling which are applicable for all ?helping? professions, includingthe concept of social power. The concept of social power in connection with school counselling thus became a theoretical framework in this field. The importance of social power for counselling is unquestionable because it is a main construct of all interpersonal relations ? including the ones happening during counselling. Primary aim of the study was to determine which types of social power were perceived as effective during consultation between psychologist and teacher, and then to compare them with data obtained from the already implemented research abroad.

  • Název v anglickém jazyce

    School consultation in the context of theory of social power

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution presents data from master study which deals with the topic of School consultation in the context of theory of social power. There are many concepts within school counselling which are applicable for all ?helping? professions, includingthe concept of social power. The concept of social power in connection with school counselling thus became a theoretical framework in this field. The importance of social power for counselling is unquestionable because it is a main construct of all interpersonal relations ? including the ones happening during counselling. Primary aim of the study was to determine which types of social power were perceived as effective during consultation between psychologist and teacher, and then to compare them with data obtained from the already implemented research abroad.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů