Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogical Humanism and Creativity in ICT- oriented Elementary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00120334" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00120334 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedagogical Humanism and Creativity in ICT- oriented Elementary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In our research we focused on pedagogical humanism and creativity in elementary school teachers (N = 20) in schools that focus on cultivating ICT skills. The control group consisted of teachers in standard elementary schools (N = 21). The research was conducted using questionnaire methods. Although no statistically significant differences were found between the two groups with respect to the measured variables, our research has shown that elementary school teachers in general prefer the humanistic conception of teaching and the creative approach in teaching over the traditional one. The study revealed a strong relationship between the humanistic approach and pedagogical creativity (r = 0.69; p ≤ 0.00).

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogical Humanism and Creativity in ICT- oriented Elementary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    In our research we focused on pedagogical humanism and creativity in elementary school teachers (N = 20) in schools that focus on cultivating ICT skills. The control group consisted of teachers in standard elementary schools (N = 21). The research was conducted using questionnaire methods. Although no statistically significant differences were found between the two groups with respect to the measured variables, our research has shown that elementary school teachers in general prefer the humanistic conception of teaching and the creative approach in teaching over the traditional one. The study revealed a strong relationship between the humanistic approach and pedagogical creativity (r = 0.69; p ≤ 0.00).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICTManagement for Global Competitiveness and Economic Growth in Emerging Economies (ICTM) International Conference on ICT Management for Global Competitiveness and Economic Growth in Emerging Economies Wrocław, Poland, October 23-24, 2017 Conference title: Innovations for Human Development in Transition Economies Proceedings

  • ISBN

    9788364389641

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    424-437

  • Název nakladatele

    University of Wroclaw

  • Místo vydání

    Wroclaw (Poland)

  • Místo konání akce

    Wrocław, Poland

  • Datum konání akce

    23. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000570154500036