Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postupy používané učiteli ve vztahu k žákovské chybě při interakci s celou třídou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00101555" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00101555 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10347/pdf" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/10347/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-3-472" target="_blank" >10.5817/PedOr2018-3-472</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postupy používané učiteli ve vztahu k žákovské chybě při interakci s celou třídou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem výzkumné studie je identifikovat postupy, které učitelé volí ve spojitosti s žákovskou chybou. Pozornost je věnována výhradně těm situacím, jež se pojí s chybami, ke kterým dochází při interakci učitele s celou třídou. V teorii je představena definice chyby a vývoj jejího pojetí v kontextu výuky. Dále jsou představeny jednotlivé oblasti učitelské práce s chybným žákovským výkonem. Výzkumné šetření má kvalitativní charakter a použity byly metody pozorování a rozhovoru. Sběr dat byl realizován ve výuce českého jazyka v devátém ročníku základní školy. Výsledkem šetření je vymezení čtyř postupů, které učitelé v rámci práce s chybou realizují. Dva postupy představují způsob reakce na chybný výsledek v odlišných výukových situacích a definovány jsou jako adaptivní reakce na chybu a relativizace chybné odpovědi. Zbylé dva postupy chybě předcházejí a jejich prostřednictvím učitel ovlivňuje význam chyby v sociálním prostředí dané školní třídy. Jedná se o ochranu před chybnou odpovědí u vybraných žáků a minimalizaci negativního pojetí chyby.

  • Název v anglickém jazyce

    Practices used by teachers in relation to errors during whole class interaction

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the research is to identify practices which are chosen by teacher because of pupils’ error. The research is focused on the practices that relate to errors made during whole class interaction. A definition of error and its development is introduced in the theoretical part. Further, the paper deals with teacher error management behaviour. The research is qualitative, and methods of observation and interviews were used. The data was collected in the ninth grade of elementary school in Czech language lessons. The result of our research is the definition of four practices which are part of dealing with errors. The first two procedures represent the way teachers react to error. They are characterized as an adaptive reaction to error and a relativization of the wrong answer. The other two teachers’ procedures influence the meaning of error in the social environment of the classroom. They are termed as a prevention from error for selected pupils and a minimization of negative conception of an error.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-03643S" target="_blank" >GA17-03643S: Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    472-495

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus