Subjektivní odpovědnost učitele za žáky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521236" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521236 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Subjektivní odpovědnost učitele za žáky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je součástí výzkumného záměru Subjektivní odpovědnost učitele za žáka: kvantitativní a kvalitativní aspekty. Cílem našeho budoucího výzkumu bude zjišťování míry a vývoje subjektivní odpovědnosti za žáka u studentů učitelství prvního stupně základní školy. Text je dílčím krokem k vypracování přehledové studie k tématu odpovědnosti učitele za žáky, zaměřuje se proto na teoretické vymezení pojmu učitelské odpovědnosti za žáka a představuje závěry některých českých i zahraničních výzkumů zjišťující míru učitelské odpovědnosti za žáka. Věnuje se také koncepci žákovské školní úspěšnosti, která se subjektivní odpovědností učitele za žáky úzce souvisí. Na závěr představíme záměr pro empirickou část našeho výzkumu, který budeme provádět v kontextu profesionalizace studentů učitelství.
Název v anglickém jazyce
Subjective teacher responsibility for pupils
Popis výsledku anglicky
The paper is a part of the research intent Subjective teacher responsibility for pupils: qualitative and quantitative aspects. The aim of our future research will be to discover the level and development of subjective responsibility for pupils of primary school teacher trainees. The text is a part of a review study dealing with teacher responsibility for pupils and it focuses on theoretical framework of the concept of teacher responsibility for pupils and presents conclusions of Czech and foreign research investigating the level of teacher responsibility for pupils. It also deals with the concept of school success of pupils, which is closely related to teacher responsibility for pupils. Finally, the paper presents the aim of the empirical part of our research which will be conducted within the context of teacher trainees’ professionalization.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Fórum mladých výzkumníků VI.
ISBN
978-80-7454-792-8
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
25-32
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
3. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—