Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Information Safety Education of Primary School Children in Libraries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00102228" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00102228 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/10.1007/978-3-319-74334-9_71" target="_blank" >http://link.springer.com/10.1007/978-3-319-74334-9_71</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-74334-9_71" target="_blank" >10.1007/978-3-319-74334-9_71</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Information Safety Education of Primary School Children in Libraries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the results of evaluation research of a loosely connected series of information safety lessons designed for all nine primary school grades and organized by libraries. All lessons took place in two libraries and in three other schools in the Czech Republic from 2013 to 2017. The author used evaluation questionnaire and participatory observation to evaluate lessons at the first two levels of Kirkpatrick’s model. Librarians can use the results as arguments for lesson effectiveness, for transfer of the lessons to other libraries and for planning other information safety lessons according to children’s needs. Results have shown that children evaluated the lessons positively. Children actively participated in activities. They liked to share their experience and opinions, but also showed some incorrect preconceptions. The analysis focused on the content of the lessons, the influence of the institution where they took place, the form of lessons, the school teacher and the ways of engaging students.

  • Název v anglickém jazyce

    Information Safety Education of Primary School Children in Libraries

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the results of evaluation research of a loosely connected series of information safety lessons designed for all nine primary school grades and organized by libraries. All lessons took place in two libraries and in three other schools in the Czech Republic from 2013 to 2017. The author used evaluation questionnaire and participatory observation to evaluate lessons at the first two levels of Kirkpatrick’s model. Librarians can use the results as arguments for lesson effectiveness, for transfer of the lessons to other libraries and for planning other information safety lessons according to children’s needs. Results have shown that children evaluated the lessons positively. Children actively participated in activities. They liked to share their experience and opinions, but also showed some incorrect preconceptions. The analysis focused on the content of the lessons, the influence of the institution where they took place, the form of lessons, the school teacher and the ways of engaging students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information Literacy in the Workplace

  • ISBN

    9783319743332

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    693-702

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Saint Malo

  • Datum konání akce

    18. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000547778300071