Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research Ethics in Education : Ethical naivety, sensitivity and practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00103263" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00103263 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research Ethics in Education : Ethical naivety, sensitivity and practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    My keynote speech on research ethics in education aims at the beginning and experienced researchers who want to learn more firstly about reasons why we should bother about research ethics, secondly about three basic principles of research ethics, and thirdly about ethical sensitivity. I will show real examples as well as possible scenarios of the ethical dimension of research in education. The role of university research ethics committee will also be discussed. In recent decades, a major shift has occurred in the ethical regulation of social science. One aspect of this is that the focus has moved from professional associations to the organizations in which social are employed: universities, research institutes, and research sites like hospitals. This issue will be subject to scrutiny.

  • Název v anglickém jazyce

    Research Ethics in Education : Ethical naivety, sensitivity and practice

  • Popis výsledku anglicky

    My keynote speech on research ethics in education aims at the beginning and experienced researchers who want to learn more firstly about reasons why we should bother about research ethics, secondly about three basic principles of research ethics, and thirdly about ethical sensitivity. I will show real examples as well as possible scenarios of the ethical dimension of research in education. The role of university research ethics committee will also be discussed. In recent decades, a major shift has occurred in the ethical regulation of social science. One aspect of this is that the focus has moved from professional associations to the organizations in which social are employed: universities, research institutes, and research sites like hospitals. This issue will be subject to scrutiny.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů