Efektivita etických nástrojů na vysokých školách v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F17%3A43913408" target="_blank" >RIV/62156489:43310/17:43913408 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.icabr.com/respo/RESPO_2017.pdf" target="_blank" >http://www.icabr.com/respo/RESPO_2017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Efektivita etických nástrojů na vysokých školách v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje úrovni využívání etického managementu a CSR (Corporate Social Responsibility) na vysokých školách v ČR. Autoři zkoumali na vysokých školách v ČR efektivitu využívání etických nástrojů (tedy etických kodexů, etických výborů, certifikací či jiných etických standardů). Výzkumným záměrem autorů byla aktuální analýza implementace etických nástrojů na vysokých školách a popsání důvodů, proč je tento manažerský přístup uplatňován různorodě. Dle provedeného dotazníkového šetření se prokázalo, že na vysokých školách v ČR probíhá dílčí implementace těchto nástrojů. Bylo zjištěno, že převládají etické kodexy upravující vztah akademických pracovníků k univerzitě, studentům, badatelské etice či problematice plagiátorství, a to jako tzv. dobrovolný závazek. Ostatní nástroje až na výjímky nejsou v ČR využívané. Výzkum se zaměřil na dva možné faktory ovlivňující úroveň etického managementu, a to charakter VŠ a sídlo, kde VŠ působí. Příspěvek interpretuje závěry výzkumu vlivu faktorů na etický management na VŠ.
Název v anglickém jazyce
Effectiveness of ethical Instruments at universities in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This article refers about the level of use of ethical management and CSR (Corporate Social Responsibility) at universities in the Czech Republic. The authors examined the effectiveness of using ethical instruments (ethical codes, ethics committees, certifications or other ethical standards). The research intention of the authors was the current analysis of the implementation of ethical tools at universities and a description of the reasons why this managerial approach is applied in a variety of ways. According to the questionnaire survey, it has been shown that at the universities in the Czech Republic there is a partial implementation of these instruments. It was found that ethical codes governing the relationship of academic staff to university, students, research ethics, or plagiarism are prevalent, as a so-called voluntary commitment. Other instruments except for exceptions are not used in the Czech Republic. The research focused on two possible factors influencing the level of ethical management, namely the university level and the headquarters where the university operates. Contribution interprets the findings of factor influence research on ethical management at universities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Region v rozvoji společnosti 2017: sborník příspěvků
ISBN
978-80-7509-548-0
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
592-600
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
19. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—