K etické politice vysokých škol v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01801376%3A_____%2F18%3AN0000010" target="_blank" >RIV/01801376:_____/18:N0000010 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985998:_____/18:00503542
Výsledek na webu
<a href="https://fes.upce.cz/sites/default/files/public/mika0267/scipap_44_125023.pdf" target="_blank" >https://fes.upce.cz/sites/default/files/public/mika0267/scipap_44_125023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K etické politice vysokých škol v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje zásadní rysy a tři hlavní pilíře efektivní etické politiky, tj nástroje, procesy a struktury. mezi nástroji jsou uváděny hlavně etické kodexy ,řízení rizik a whistleblowing. V oblasti procesů jsou uváděny konceptualizace a návrh. komunikace a implementace, monitorování a hodnocení a aktualizace a revize. Etické komise, pracovníci pro etiku a útvary zabývajícíc se souladem s pravidly (compliance) a komunikační kanály slouží jako příkladypodpůrných struktur. Na základě zkušeností osvícených organizací ze soukromého i veřejného sektoru, některých předních zahraničních univerzit i s ohledem na vlastní zkušenosti z veřejné správy autoři představují doporučení, jak rozvíjet systémový přístup k etickému řízení ve vysokém školství ČR. Prezentují také první empirické poznatky týkající se etických kodexů a komisí v této oblasti.
Název v anglickém jazyce
On Ethical Policy of Universities in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article presents principal features and three main pillars of an effective ethical policy, i.e. instruments, processes and structures. Under instruments, mainly ethical codes, risk management and whistleblowing are introduced. The part dealing with processes focuses on four areas: conceptualisation and design, communication and implementation, monitoring and assessment, and revision. Ethical commissions, ethics officers and ethics and compliance departments, as well as communication channels serve as examples of supporting structures. Through the experience of enlightened private and public organisations, some leading universities world-wide, as well as their own experience from the public administration, the authors provide recommendations how to develop a systemic approach to ethics management of universities in the Czech Republic. Some first elementary empirical findings on ethical codes and ethical commissions existing in the Czech Republic are also presented.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific Papers of the University of Pardubice
ISSN
1211-555X
e-ISSN
1804-8048
Svazek periodika
44
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
29-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
999