Učitel jako tvůrce vzdělávacích videí na YouTube
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00104272" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00104272 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://milenova.9e.cz/wp-content/uploads/komensky_142_04_tisk.pdf" target="_blank" >http://milenova.9e.cz/wp-content/uploads/komensky_142_04_tisk.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitel jako tvůrce vzdělávacích videí na YouTube
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto článku je představit proces tvorby úspěšných vzdělávacích videí na YouTube. K naplnění tohoto cíle bylo využito kvalitativní metodologie. Kvalitativní analýze byl podroben rozhovor s učitelem Adamem a také data zveřejněná na jeho YouTube kanále. Výsledkem výzkumu je popis motivace k tvorbě videa (ocenění, seberealizace), proces tvorby videa (učitel jako filmař, učitel diskutér, profesionál) a strategie při tvorbě videa (pragmatismus, oportunismus, optimismus a autentičnost).
Název v anglickém jazyce
Teacher as a creator of educational videos on YouTube
Popis výsledku anglicky
The purpose of this article is to introduce the process of creating successful educational videos on YouTube. I used qualitative methodology to analyze interview with teacher Adam as well as data published on his YouTube channel. The result of the research is a description of the motivation to create a video, the process of video production, and strategy in video making.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů