Mít, nebo být? Hudba na cestě od cimbálovky k Schönbergovi a od hudebnin ke Spotify.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00105204" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00105204 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mít, nebo být? Hudba na cestě od cimbálovky k Schönbergovi a od hudebnin ke Spotify.
Popis výsledku v původním jazyce
Erich Fromm kdysi navrhl dva mody existence člověka: modus bytí a modus vlastnění. Vztáhneme-li tyto mody na existenci hudby v evropské kultuře, získáme dva rozdílné pohledy na hudbu. Hudbu, jako autentickou zkušenost, kterou lze vytvářet, prožívat a sdílet, nebo hudbu jako zboží, které si lze koupit a vlastnit ji. Co tato zkušenost znamená v praxi? Jak se liší hudba, kterou vlastníme, od hudby, kterou žijeme? A jakou roli v ní hrají nová média a technologie?
Název v anglickém jazyce
To have or to be? Music on the way from the folklore to Schönberg and from the sheet music to Spotify.
Popis výsledku anglicky
Erich Fromm once suggested two modes of human existence: the mode of being and the mode of ownership. If we apply these modes to the existence of music in European culture, we get two different views of the music. Music as an authentic experience that you can create, experience and share, or music as a commodity that you can buy and own. What does this experience mean in practice? How does the music we own from the music we live in differs? And what role do new media and technologies play in it?
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů