Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On monotony of opera playbill and underlying economy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00105256" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00105256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/138329" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/138329</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2018-1-5" target="_blank" >10.5817/MB2018-1-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On monotony of opera playbill and underlying economy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study explores modern opera theater repertoires and focuses on the strategy of opera offering. Statistics and data analysis reveal strong tendencies of monotony, sameness, and repetitiveness of repertoire across the biggest and most productive opera houses in the world. The two ongoing tendencies are that the majority of opera theaters resort to reproducing a shortlist of canonized masterpieces and that there are hardly any new works presented onstage since the middle of the 20th century. Opera is possibly the most complex art form that demands not only immense resources and skills from its producers but also incredible attention and loyalty from the consumers. Complexity and demanding nature of this art form is certainly amongst the shaping factors of modern opera economy. But do constant reproduction of monotonous repertoire and recycling of the same opera titles have ulterior motives?

  • Název v anglickém jazyce

    On monotony of opera playbill and underlying economy

  • Popis výsledku anglicky

    The study explores modern opera theater repertoires and focuses on the strategy of opera offering. Statistics and data analysis reveal strong tendencies of monotony, sameness, and repetitiveness of repertoire across the biggest and most productive opera houses in the world. The two ongoing tendencies are that the majority of opera theaters resort to reproducing a shortlist of canonized masterpieces and that there are hardly any new works presented onstage since the middle of the 20th century. Opera is possibly the most complex art form that demands not only immense resources and skills from its producers but also incredible attention and loyalty from the consumers. Complexity and demanding nature of this art form is certainly amongst the shaping factors of modern opera economy. But do constant reproduction of monotonous repertoire and recycling of the same opera titles have ulterior motives?

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

    2336-436X

  • Svazek periodika

    53/2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    65-78

  • Kód UT WoS článku

    000446502100005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85054574893