Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Režisér jako koncept : Tvorba operního režiséra Miloše Wasserbauera v padesátých a šedesátých letech 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00107855" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00107855 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Režisér jako koncept : Tvorba operního režiséra Miloše Wasserbauera v padesátých a šedesátých letech 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha se zabývá teoretickým dílem Miloše Wasserbauera v kontextu dobové reflexe operní inscenační praxe. Autorka se zaměřuje také na Wasserbauerovy operní inscenace, které lze v rámci jeho umělecké kariéry považovat za formativní. Zabývá se inscenacemi Mladá garda (Brno, 1951), Tarasova rodina (Brno, 1952), Juro Jánošík (Bratislava, 1954), Jej pastorkyňa (Bratislava, 1955; Brno, 1961), Don Carlos (Bratislava, 1956), Beg Bajazid (Bratislava, 1957), Dalibor (Bratislava, 1957; Brno, 1961), Z mrtvého domu (Brno, 1958), Svätopluk (Bratislava, 1960), Věc Makropulos (Brno, 1962), Síla osudu (Lipsko, 1963), Katěrina Izmajlova (Brno, Milán, 1964), Příhody lišky Bystroušky (Brno, 1965), Julius Caesar (Brno, 1966), Otello (Brno, 1967), Výlety pana Broučka (Brno, 1967) atd. Kniha se rovněž zabývá recepcí těchto inscenací v dobovém tisku, přičemž zkoumá, jak se proměňuje konceptualizace pojmu operního režiséra.

  • Název v anglickém jazyce

    A Concept of Theatre Director : Miloš Wasserbauer's Legacy from 1950s and 1960s

  • Popis výsledku anglicky

    The book discusses Miloš Wasserbauer’s theoretical work on opera theatre in the context of the approaches of his predecessors and contemporaries.The author also focuses on selected performances, which are regarded as style-forming in Wasserbauer’s career and history of Brno operatic practice: The Young Guard (Brno, 1951), Family of Taras (Brno, 1952), Juro Jánošík (Bratislava, 1954), Jenůfa (Bratislava, 1955; Brno, 1961), Don Carlos (Bratislava, 1956), Beg Bajazid (Bratislava, 1957), Dalibor (Bratislava, 1957; Brno, 1961), From the House of the Dead (Brno, 1958), Svätopluk (Bratislava, 1960), The Makropulos Affair (Brno, 1962), The Force of Destiny (Lipsko, 1963), Katerina Izmajlova (Brno, Milán, 1964), The Cunning Little Vixen (Brno, 1965), Julius Caesar (Brno, 1966), Otello (Brno, 1967), The Excursions of Mr. Brouček (Brno, 1967) and some other. The book also discusses the reception of those operas in the press of that era, focusing on how the epoque influenced the expectations and assessment of the artist.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-06548S" target="_blank" >GA15-06548S: Generace režiséra Miloše Wasserbauera a progresivní dramaturgie v opeře Státního divadla v Brně</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788024644608

  • Počet stran knihy

    298

  • Název nakladatele

    Nakladatelství Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy