Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of the quality of arguments in classroom discourse : An attempt at applying philosophical analysis to a qualitative analysis of student arguments in classroom discourse

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00108172" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00108172 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of the quality of arguments in classroom discourse : An attempt at applying philosophical analysis to a qualitative analysis of student arguments in classroom discourse

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to combine the philosophical and logical tradition of analysis of verbal communication with the educational perspective in analysing classroom communication. The aim of our study is an attempt to propose qualitative analysis for arguments in educational communication. The main objective of the symposium contribution will be to explain why these categories have been selected and discuss the results that this analysis has brought. Without a detailed paraphrase, however, we would not be able to proceed any further with the analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of the quality of arguments in classroom discourse : An attempt at applying philosophical analysis to a qualitative analysis of student arguments in classroom discourse

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to combine the philosophical and logical tradition of analysis of verbal communication with the educational perspective in analysing classroom communication. The aim of our study is an attempt to propose qualitative analysis for arguments in educational communication. The main objective of the symposium contribution will be to explain why these categories have been selected and discuss the results that this analysis has brought. Without a detailed paraphrase, however, we would not be able to proceed any further with the analysis.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-03643S" target="_blank" >GA17-03643S: Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů