Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Theatres of Mind : On the American Modernist Tradition of Psychological Drama

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00111998" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00111998 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Theatres of Mind : On the American Modernist Tradition of Psychological Drama

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The early years of the 20th century witnessed a slow transformation of American drama and theatre from a mainly commercial enterprise into a more diverse cultural phenomenon. As part of the process, Modernist dramas were written and “art”, or “small”, theatres began operation. In my paper, I will look into several dramatic pieces that were considered Modernist experiments in psychological drama at the time of their creation, as they replied to current developments in psychology (psychoanalytical therapy) and bogus science (Mesmerism). Plays such as The Witching Hour (1907) by Augustus Thomas and Suppressed Desires (1915) by Susan Glaspell mark the beginning of a long strain of plays in American drama that treat ills of the American society as an expression of neurotic symptoms.

  • Název v anglickém jazyce

    Theatres of Mind : On the American Modernist Tradition of Psychological Drama

  • Popis výsledku anglicky

    The early years of the 20th century witnessed a slow transformation of American drama and theatre from a mainly commercial enterprise into a more diverse cultural phenomenon. As part of the process, Modernist dramas were written and “art”, or “small”, theatres began operation. In my paper, I will look into several dramatic pieces that were considered Modernist experiments in psychological drama at the time of their creation, as they replied to current developments in psychology (psychoanalytical therapy) and bogus science (Mesmerism). Plays such as The Witching Hour (1907) by Augustus Thomas and Suppressed Desires (1915) by Susan Glaspell mark the beginning of a long strain of plays in American drama that treat ills of the American society as an expression of neurotic symptoms.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60204 - General literature studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů