Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Česká hudební kultura a nová věcnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00116459" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00116459 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Česká hudební kultura a nová věcnost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek představuje reflexi pojmu „Neue Sachlichkeit“ v české hudbě a hudební publicistice meziválečného období. Z výše uvedených příkladů je zřejmé, že v meziválečném období se „Neue Sachlichkeit“ nestal předmětem širší diskuse. Ačkoli tento termín zažil svůj rozmach jinde, jeho použití u nás se omezilo na navrhování stylistických řešení konkrétních děl německé hudby 20. let a na odlišení od analogických tendencí, které v české hudbě probíhají. Způsob přijetí nového principu navíc hovoří o charakteru domácí estetické moderny. V tomto příspěvku jsou také kriticky hodnoceny představami o národních stereotypech souvisejících s českou hudbou.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech music culture and "Neue Sachlichkeit"

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a reflection of the term "Neue Sachlichkeit" in Czech music and music journalism of the interwar period. It is clear from the above examples that in the interwar period the "Neue Sachlichkeit" did not become the subject of a wider discussion. Although this term experienced its boom elsewhere, its use in our country was limited to designating stylistic solutions to specific works of German music of the 1920s and to distinguishing it from any analogous tendencies taking place in Czech music. In addition, the way in which the new principle was adopted speaks volumes about the character of domestic aesthetic modernity. In this paper, they are also critically assessed by ideas about national stereotypes related to Czech music.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Nové realismy : Moderní realistické přístupy na československé výtvarné scéně 1918-1945

  • ISBN

    9788087810354

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    404-411

  • Počet stran knihy

    487

  • Název nakladatele

    Národní památkový ústav Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Kód UT WoS kapitoly