Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Are student engagement and peer relationships connected to student participation in classroom talk?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00114146" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00114146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2210656120300817" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2210656120300817</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.lcsi.2020.100411" target="_blank" >10.1016/j.lcsi.2020.100411</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Are student engagement and peer relationships connected to student participation in classroom talk?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study examined the relationship between student participation in classroom talk, student engagement, and student relationships with their peers in the classroom. The research was conducted with 639 participants, all Czech ninth-grade students. It was carried out through observations of language arts classes where the talk time of each student was recorded. Student engagement was assessed using student self-reports and peer relationships were measured through a sociometric inventory. Data analysis indicated that students’ cognitive engagement and their influence among their peers reinforced participation in classroom talk. Social engagement and student likeability among peers, on the other hand, seemed to weaken student participation in classroom talk.

  • Název v anglickém jazyce

    Are student engagement and peer relationships connected to student participation in classroom talk?

  • Popis výsledku anglicky

    This study examined the relationship between student participation in classroom talk, student engagement, and student relationships with their peers in the classroom. The research was conducted with 639 participants, all Czech ninth-grade students. It was carried out through observations of language arts classes where the talk time of each student was recorded. Student engagement was assessed using student self-reports and peer relationships were measured through a sociometric inventory. Data analysis indicated that students’ cognitive engagement and their influence among their peers reinforced participation in classroom talk. Social engagement and student likeability among peers, on the other hand, seemed to weaken student participation in classroom talk.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-03643S" target="_blank" >GA17-03643S: Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Learning, Culture and Social Interaction

  • ISSN

    2210-6561

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    September

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

    000569178700012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85085013153