Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How vocal and silent forms of participation in combination relate to student achievement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00130274" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00130274 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s11251-022-09609-1#citeas" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s11251-022-09609-1#citeas</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11251-022-09609-1" target="_blank" >10.1007/s11251-022-09609-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How vocal and silent forms of participation in combination relate to student achievement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We adopted a person-oriented approach to identify patterns of how classroom talk and internal behavioral engagement are combined in students. The research was conducted on a sample of 639 ninth-grade students (32 classes). We measured the duration of classroom talk for each individual student during Czech language and language arts lessons. The students completed an inventory to determine their internal behavioral engagement. Student achievement was measured using the results from standardized reading literacy tests. We also inquired about the socioeconomic background of students. We identified five distinct participation profiles (eager, chatty, diligent, aloof, and disconnected) and analyzed whether the profiles could predict student achievement. We found that the profile with high talk and high internal behavioral engagement performed best, and the profile with low talk and low internal behavioral engagement performed worst. Analyzing inconsistent profiles, we found that internal behavioral engagement does not guarantee the student achievement when not accompanied by the talk. Our findings thus highlight the important role of classroom talk in relation to student learning.

  • Název v anglickém jazyce

    How vocal and silent forms of participation in combination relate to student achievement

  • Popis výsledku anglicky

    We adopted a person-oriented approach to identify patterns of how classroom talk and internal behavioral engagement are combined in students. The research was conducted on a sample of 639 ninth-grade students (32 classes). We measured the duration of classroom talk for each individual student during Czech language and language arts lessons. The students completed an inventory to determine their internal behavioral engagement. Student achievement was measured using the results from standardized reading literacy tests. We also inquired about the socioeconomic background of students. We identified five distinct participation profiles (eager, chatty, diligent, aloof, and disconnected) and analyzed whether the profiles could predict student achievement. We found that the profile with high talk and high internal behavioral engagement performed best, and the profile with low talk and low internal behavioral engagement performed worst. Analyzing inconsistent profiles, we found that internal behavioral engagement does not guarantee the student achievement when not accompanied by the talk. Our findings thus highlight the important role of classroom talk in relation to student learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    INSTRUCTIONAL SCIENCE

  • ISSN

    0020-4277

  • e-ISSN

    1573-1952

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    343-361

  • Kód UT WoS článku

    000919704600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85146715362