Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Getting Dialogic Teaching into Classrooms. Making Change Possible

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00114376" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00114376 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.springer.com/gp/book/9789811592423#aboutBook" target="_blank" >https://www.springer.com/gp/book/9789811592423#aboutBook</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-15-9243-0" target="_blank" >10.1007/978-981-15-9243-0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Getting Dialogic Teaching into Classrooms. Making Change Possible

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This book contributes to our understanding how teachers can improve classroom dialogue and thereby boost student learning. The book reports the results of intervention research based on professional development program for teacher. Participating teachers strived, with the help of the researchers, to instigate a rich and authentic dialogue in their classrooms. The data shows that teachers were able to change their talk and interaction patterns, and this was followed by a desirable change in their students who started to talk more and expressed more complex thoughts. The book not only reports on a successful intervention, but most importantly investigates in depth the teacher experiences and ways of learning during the intervention project.

  • Název v anglickém jazyce

    Getting Dialogic Teaching into Classrooms. Making Change Possible

  • Popis výsledku anglicky

    This book contributes to our understanding how teachers can improve classroom dialogue and thereby boost student learning. The book reports the results of intervention research based on professional development program for teacher. Participating teachers strived, with the help of the researchers, to instigate a rich and authentic dialogue in their classrooms. The data shows that teachers were able to change their talk and interaction patterns, and this was followed by a desirable change in their students who started to talk more and expressed more complex thoughts. The book not only reports on a successful intervention, but most importantly investigates in depth the teacher experiences and ways of learning during the intervention project.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Učitel a žáci v dialogickém vyučování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9789811592423

  • Počet stran knihy

    184

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Heidelberg

  • Kód UT WoS knihy