Biografická práce netradičních studentů vracejících se na univerzitu po předchozí neúspěšné univerzitní zkušenosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00114688" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00114688 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.capv.cz/images/sborniky/2020/apv_2020.pdf" target="_blank" >http://www.capv.cz/images/sborniky/2020/apv_2020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Biografická práce netradičních studentů vracejících se na univerzitu po předchozí neúspěšné univerzitní zkušenosti
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přináší výsledky analýz jedné části dat z kvalitativní fáze šetření projektu GAČR č. 18-15451S s názvem Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR. Konkrétně se jedná o prohloubení analýzy jednoho podsouboru (neúspěšní netradiční studenti), přičemž v příspěvku jsou představeny výsledky prvních provedených analýz. Předčasné odchody ze vzdělávání bývají obecně nahlíženy negativně vládami i vzdělávacími institucemi pro své ekonomické následky (Merrill, 2015) a klasifikovány jako neúspěch jednotlivce či jako institucionální selhání (Quinn et al., 2005). Výzkumným nástrojem byly biografické rozhovory a byla provedena narativní analýza. Cílem příspěvku je prezentovat andragogický pohled na předčasné odchody z formálního vzdělávání prostřednictvím výsledků analýz narativů dospělých studentů s předchozí neúspěšnou zkušeností s vysokou školou.
Název v anglickém jazyce
Biographical work of non-traditional students who re-entry university after previous unsuccessful university experience
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of the analysis of one part of the data from the qualitative phase of the GAČR project No. 18-15451S entitled Non-traditional students studying for pedagogical degrees in tertiary education in the Czech Republic. Specifically, it is a deepening of the analysis of one subset (unsuccessful non-traditional students), while the paper brings the first results of it. In the background of the European higher education system, the drop-out is perceived negatively by institutions and governments as it has an economic cost (Merill, 2015). Within this context, student drop-out is often viewed as an individual failure rather than an institutional one (Quinn et al., 2005). The research tool was biographical interviews and to deepen the analysis, the author performed a narrative analysis. The aim of the paper is to present an andragogical view of drop-outs from formal education through the results of analyzes of narratives of adult students with previous unsuccessful university experience.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-15451S" target="_blank" >GA18-15451S: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů