Spolu, a přece odděleně: podoba částečně diferencovaného vzdělávání na druhém stupni ZŠ optikou učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00134942" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00134942 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14618/pdf" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14618/pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2020-3-347" target="_blank" >10.5817/PedOr2020-3-347</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spolu, a přece odděleně: podoba částečně diferencovaného vzdělávání na druhém stupni ZŠ optikou učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Studie analyzuje současnou situaci částečné diferenciace (rozdělování žáků v určitých předmětech, na část vyučování) na druhém stupni ZŠ. Data byla získána prostřednictvím rozhovorů s vedením škol a individuálních rozhovorů s učiteli, kteří mají přímou zkušenost s výukou v diferencovaných skupinách. Z výsledků vyplývá, že žáci jsou rozdělováni do dvou homogenizovaných skupin dle předem daného kritéria - výkonu. Učitelé využívají částečně odděleného vzdělávání k tomu, aby mohli snáze diferencovat výuku, a to podle obsahu učební látky, tempa učení, ale také podle očekávaných schopností žáků v daných skupinách. Data dále ukázala, že se učitelé a vedení školy v určitých tématech týkajících se realizace částečně diferencované výuky na jejich školách rozcházejí.
Název v anglickém jazyce
Together, yet still separately: Differentiated instruction in lower secondary school
Popis výsledku anglicky
classes) in lower secondary schools. The data were gained from interviews with the school headmasters and the teacher, who have direct experience with differentiated instruction. The results show that pupils are allocated into two homogeneous groups according to predetermined criterion – the criterion of output. Teachers use intra class ability grouping to adapt their instruction to the easily diverse learning needs of students in their classrooms. The teachers modify their instruction with respect to learning content, learning time and their expectation about the abilities of the pupils in the selected groups. The data further shows that teachers and school headmasters differ in their opinion about certain topics concerning differentiated classroom.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
1805-9511
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
347-374
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—