Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spolu, a přece odděleně: podoba částečně diferencovaného vzdělávání na druhém stupni ZŠ optikou učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00134942" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00134942 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14618/pdf" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14618/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2020-3-347" target="_blank" >10.5817/PedOr2020-3-347</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Spolu, a přece odděleně: podoba částečně diferencovaného vzdělávání na druhém stupni ZŠ optikou učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie analyzuje současnou situaci částečné diferenciace (rozdělování žáků v určitých předmětech, na část vyučování) na druhém stupni ZŠ. Data byla získána prostřednictvím rozhovorů s vedením škol a individuálních rozhovorů s učiteli, kteří mají přímou zkušenost s výukou v diferencovaných skupinách. Z výsledků vyplývá, že žáci jsou rozdělováni do dvou homogenizovaných skupin dle předem daného kritéria - výkonu. Učitelé využívají částečně odděleného vzdělávání k tomu, aby mohli snáze diferencovat výuku, a to podle obsahu učební látky, tempa učení, ale také podle očekávaných schopností žáků v daných skupinách. Data dále ukázala, že se učitelé a vedení školy v určitých tématech týkajících se realizace částečně diferencované výuky na jejich školách rozcházejí.

  • Název v anglickém jazyce

    Together, yet still separately: Differentiated instruction in lower secondary school

  • Popis výsledku anglicky

    classes) in lower secondary schools. The data were gained from interviews with the school headmasters and the teacher, who have direct experience with differentiated instruction. The results show that pupils are allocated into two homogeneous groups according to predetermined criterion – the criterion of output. Teachers use intra class ability grouping to adapt their instruction to the easily diverse learning needs of students in their classrooms. The teachers modify their instruction with respect to learning content, learning time and their expectation about the abilities of the pupils in the selected groups. The data further shows that teachers and school headmasters differ in their opinion about certain topics concerning differentiated classroom.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

    1805-9511

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    347-374

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus