Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT Integration for Differentiating Instructional Strategies to Achieve the Desired Learning In Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73596586" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73596586 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3371647.3371665" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3371647.3371665</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3371647.3371665" target="_blank" >10.1145/3371647.3371665</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ICT Integration for Differentiating Instructional Strategies to Achieve the Desired Learning In Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Every classroom consists of students with different individual learning style. Therefore, they do not comprehend a subject in the same way or improve their learning skills or ability at the same level. For this purpose, teachers need to make enough effort to provide differentiated classrooms to reach every student in the class. Nowadays, in most of the educational settings throughout the world ICT has been used to differentiate instruction based on the ability of each student. Integrating ICT in teaching content enables teachers to offer a learner-centered learning environment, depending on the learner’s interest and need. The aim of this paper is, to demonstrate the use of ICT for differentiating instruction that enables teachers to provide more appropriate, authentic and personalized learning activities, which are best related to the learner’s way of learning. This paper will be drawn on educational researches and emerging new practices of ICT in teaching and learning processes, to investigate how ICT can be used for differentiating instruction to achieve the desired learning in students.

  • Název v anglickém jazyce

    ICT Integration for Differentiating Instructional Strategies to Achieve the Desired Learning In Students

  • Popis výsledku anglicky

    Every classroom consists of students with different individual learning style. Therefore, they do not comprehend a subject in the same way or improve their learning skills or ability at the same level. For this purpose, teachers need to make enough effort to provide differentiated classrooms to reach every student in the class. Nowadays, in most of the educational settings throughout the world ICT has been used to differentiate instruction based on the ability of each student. Integrating ICT in teaching content enables teachers to offer a learner-centered learning environment, depending on the learner’s interest and need. The aim of this paper is, to demonstrate the use of ICT for differentiating instruction that enables teachers to provide more appropriate, authentic and personalized learning activities, which are best related to the learner’s way of learning. This paper will be drawn on educational researches and emerging new practices of ICT in teaching and learning processes, to investigate how ICT can be used for differentiating instruction to achieve the desired learning in students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2019 3rd International Conference on Education and E-Learning

  • ISBN

    978-1-4503-7225-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    103-108

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    5. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku