Applying Differentiated Instruction in The Integrated Classroom
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00056457" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00056457 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Applying Differentiated Instruction in The Integrated Classroom
Popis výsledku v původním jazyce
Differentiated instruction is a classroom method that allows teacher to organize materials and learning so that each student has an opportunity to benefit as much as possible. Through the use of techniques such as scaffolding, grouping and learning centers, the teacher is able to align learning goals with students individual abilities. Beginning with clear identification of educational objectives, implementing differentiated instruction involves managing content, materials and assessment. This method isuseful in any classroom where there is a spectrum of learners including those classes serving students with special needs.
Název v anglickém jazyce
Applying Differentiated Instruction in The Integrated Classroom
Popis výsledku anglicky
Differentiated instruction is a classroom method that allows teacher to organize materials and learning so that each student has an opportunity to benefit as much as possible. Through the use of techniques such as scaffolding, grouping and learning centers, the teacher is able to align learning goals with students individual abilities. Beginning with clear identification of educational objectives, implementing differentiated instruction involves managing content, materials and assessment. This method isuseful in any classroom where there is a spectrum of learners including those classes serving students with special needs.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bartoňová, M.: Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV / Specific learning difficulties in context of educational spheres of Framework education programme for primary education.
ISBN
978-80-7315-162-1
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
183-192
Počet stran knihy
290
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—