Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Singing in the blend : stagings of Verdi's operatic Shakespeare in the Czech Republic after 1989

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00123765" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00123765 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/143681" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/143681</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/TY2021-S-14" target="_blank" >10.5817/TY2021-S-14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Singing in the blend : stagings of Verdi's operatic Shakespeare in the Czech Republic after 1989

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with changes in creating scenography for productions of operas based on plays by William Shakespeare in former Czechoslovakia and the Czech Republic after 1989. The article discusses the procedure of a multimodal analysis of scenography based on blending theory approach. The 1991 production of Verdi’s Otello of the Prague State Opera directed by Dominik Neuner and revived in 2009 by Lubor Cukr is used as an example of creating scenographic space for operatic Shakespeare. The scenography is understood as not only visual but multimodal component of theatrical performance. Vladimír Nývlt’s concept of scenography for the Otello production is treated from the perspectives of multimodal analysis and examined in the context of other productions of operatic Shakespeare in the Czech Republic after 1989.

  • Název v anglickém jazyce

    Singing in the blend : stagings of Verdi's operatic Shakespeare in the Czech Republic after 1989

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with changes in creating scenography for productions of operas based on plays by William Shakespeare in former Czechoslovakia and the Czech Republic after 1989. The article discusses the procedure of a multimodal analysis of scenography based on blending theory approach. The 1991 production of Verdi’s Otello of the Prague State Opera directed by Dominik Neuner and revived in 2009 by Lubor Cukr is used as an example of creating scenographic space for operatic Shakespeare. The scenography is understood as not only visual but multimodal component of theatrical performance. Vladimír Nývlt’s concept of scenography for the Otello production is treated from the perspectives of multimodal analysis and examined in the context of other productions of operatic Shakespeare in the Czech Republic after 1989.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Theatralia

  • ISSN

    1803-845X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Special Issue

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    189-208

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85105257715