Issues of Trust in the Implementation of Inclusion in Czech Schools.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00126592" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00126592 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10564934.2022.2081086" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10564934.2022.2081086</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/10564934.2022.2081086" target="_blank" >10.1080/10564934.2022.2081086</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Issues of Trust in the Implementation of Inclusion in Czech Schools.
Popis výsledku v původním jazyce
This text aims to use qualitative data from three selected primary schools, to show the role that trust plays in the implementation of inclusive education. The data shows that the trust of people in schools in relation to inclusive education plays an important role, which may be inhibited if trust in the system, school leadership, and parents are disrupted.
Název v anglickém jazyce
Issues of Trust in the Implementation of Inclusion in Czech Schools.
Popis výsledku anglicky
This text aims to use qualitative data from three selected primary schools, to show the role that trust plays in the implementation of inclusive education. The data shows that the trust of people in schools in relation to inclusive education plays an important role, which may be inhibited if trust in the system, school leadership, and parents are disrupted.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Education
ISSN
1056-4934
e-ISSN
1944-7086
Svazek periodika
53
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
231-245
Kód UT WoS článku
000808162100001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85131553476