Pronunciation Errors of Czech Learners in Spanish as a Foreign Language and their Pedagogical Potential in Teacher Training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00127555" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00127555 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://revistes.uab.cat/doblele/article/view/v8-rodriguez" target="_blank" >https://revistes.uab.cat/doblele/article/view/v8-rodriguez</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5565/rev/doblele.109" target="_blank" >10.5565/rev/doblele.109</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
španělština
Název v původním jazyce
Los errores de pronunciación de aprendientes checos de ELE y su potencial pedagógico en la formación de profesores
Popis výsledku v původním jazyce
Este artículo se ocupa de los errores segmentales y suprasegmentales que cometen los aprendientes checos de ELE. A partir del contraste entre el checo y el español desde el punto de vista fonético-fonológico, se explora hasta qué punto interfiere la lengua materna de los aprendientes en sus errores de pronunciación. Asimismo, se investiga la utilidad del análisis de tales errores en la formación de futuros profesores de ELE checos, dada la importancia de saber reconocer e identificar los errores para su corrección.
Název v anglickém jazyce
Pronunciation Errors of Czech Learners in Spanish as a Foreign Language and their Pedagogical Potential in Teacher Training
Popis výsledku anglicky
This paper studies segmental and suprasegmental errors made by Czech learners of Spanish as a Foreign Language. By contrasting Czech and Spanish from a phonetic and phonological point of view, the paper explores to what extent the mother tongue of the learners interferes in their errors. It also investigates the usefulness of error analysis in the training of Czech teachers of Spanish, given the importance of knowing how to recognize and identify these errors in order to correct them.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Doblele español lengua extranjera
ISSN
2462-3733
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
prosinec 2022
Stát vydavatele periodika
ES - Španělské království
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
137-154
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—