The history of chatbots : the journey from psychological experiment to educational object
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00127957" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00127957 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://jates.org/index.php/jatespath/article/view/322" target="_blank" >https://jates.org/index.php/jatespath/article/view/322</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The history of chatbots : the journey from psychological experiment to educational object
Popis výsledku v původním jazyce
Chatbots represent a strong and distinctive theme in the current literature on technology in education. What is lacking, however, is an analysis of them in terms of historical development or deeper historical-discursive classification. This paper focuses on the history of chatbots and places it in the context of a critical reflection on studies focusing on chatbots as educational objects between 2006-2021. It offers an analysis of each study and places them in the context of the development of the field as a whole. The study identifies three vital discourses that can be identified in the development of chatbots from a historical perspective - Turing-oriented, Searle-oriented and educational interaction-oriented.
Název v anglickém jazyce
The history of chatbots : the journey from psychological experiment to educational object
Popis výsledku anglicky
Chatbots represent a strong and distinctive theme in the current literature on technology in education. What is lacking, however, is an analysis of them in terms of historical development or deeper historical-discursive classification. This paper focuses on the history of chatbots and places it in the context of a critical reflection on studies focusing on chatbots as educational objects between 2006-2021. It offers an analysis of each study and places them in the context of the development of the field as a whole. The study identifies three vital discourses that can be identified in the development of chatbots from a historical perspective - Turing-oriented, Searle-oriented and educational interaction-oriented.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Applied Technical and Educational Sciences
ISSN
2560-5429
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
RS - Srbská republika
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
1-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—