Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The history of chatbots : the journey from psychological experiment to educational object

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00127957" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00127957 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://jates.org/index.php/jatespath/article/view/322" target="_blank" >https://jates.org/index.php/jatespath/article/view/322</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The history of chatbots : the journey from psychological experiment to educational object

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chatbots represent a strong and distinctive theme in the current literature on technology in education. What is lacking, however, is an analysis of them in terms of historical development or deeper historical-discursive classification. This paper focuses on the history of chatbots and places it in the context of a critical reflection on studies focusing on chatbots as educational objects between 2006-2021. It offers an analysis of each study and places them in the context of the development of the field as a whole. The study identifies three vital discourses that can be identified in the development of chatbots from a historical perspective - Turing-oriented, Searle-oriented and educational interaction-oriented.

  • Název v anglickém jazyce

    The history of chatbots : the journey from psychological experiment to educational object

  • Popis výsledku anglicky

    Chatbots represent a strong and distinctive theme in the current literature on technology in education. What is lacking, however, is an analysis of them in terms of historical development or deeper historical-discursive classification. This paper focuses on the history of chatbots and places it in the context of a critical reflection on studies focusing on chatbots as educational objects between 2006-2021. It offers an analysis of each study and places them in the context of the development of the field as a whole. The study identifies three vital discourses that can be identified in the development of chatbots from a historical perspective - Turing-oriented, Searle-oriented and educational interaction-oriented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Applied Technical and Educational Sciences

  • ISSN

    2560-5429

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    1-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus